Hlavní informace

1. fáze proteinové diety on-line

1-faze-proteinova-dieta-online

Základní charakteristika: 3 proteinová jídla + 1 vlastní jídlo

Pokud chcete efektivně a zdravě zhubnout, dodržujte pravidla naší proteinové diety! Individuální úpravy, "vylepšení", dobré rady kamarádů (dokonce i těch, kteří snad někdy drželi proteinovou dietu), které jsou v rozporu s níže uvedenými doporučeními, povedou pouze k tomu, že utratíte hodně peněz a nezhubnete! Je možné, že narazíte na něco, čemu nebudete rozumět nebo se budete potřebovat poradit - kontaktujte nás!

Co je nejdůležitější nejenom během proteinové diety!

JEZTE PRAVIDELNĚ:

  • Pamatujte si, že Vaše tělo miluje pravidelný režim. Když pravidelně jíte a nenecháváte své tělo hladovět (což nemusíte pociťovat jako hlad), tak tělo zpravidla nemá důvod uchovávat si větší množství zásob. 
  • Co to znamená pravidelně jíst? Není tak důležitá hodina, ale odstup mezi jednotlivými jídly. Tento odstup by měl být přibližně 3-4 hodiny. Snídaně je vhodná přibližně do 1 hodiny po tom, co vstanete. Poslední jídlo si pak dejte přibližně 2-3 hodiny před spaním.
  • Soustřeďte se na to a dodržujte to! Argumenty jako "nemám čas" apod. jsou jen výmluvy!

Průběh 1. fáze proteinové diety on-line

  • Konzumujete 3 naše proteinové přípravky a 1 vlastní jídlo
  • Pokud Vám to umožní režim, pokuste se konzumovat vlastní jídlo jako oběd. Důvodem je především tvorba dlouhodobého stravovacího návyku, kdy večeře by měla být lehčí nežli oběd a proto není žádoucí si večer "vyvářet". Nicméně se nejedná o zásadní problém a vlastní jídlo je možné si uvařit i večer.
  • Charakteristika vlastního jídla: zpravidla se jedná o lehké nízkotučné maso v kombinaci se zeleninou. Jako zdroj bílkovin není nutné používat pouze maso. Doporučené druhy mas a bílkovin včetně množství najdete na konci tohoto dokumentu.
  • Doporučená zelenina pro 1. fázi proteinové diety: Všechny druhy zeleniny jsou zdravé, ale ne všechny jsou vhodné do proteinové diety. Povolenou zeleninu můžete konzumovat prakticky kdykoliv a v libovolném množství. Seznam povolené zeleniny najdete na konci tohoto dokumentu.

Obecné zásady:

  • dostatečný přísun neslazených tekutin (min. 1,5 - 2 l denně)
  • CO MŮŽETE PÍT: vodu, vodu s plátkem citronu, limetky nebo bylinek. Doporučujeme denně alespoň skleničku kvalitní nesycené minerálky. Všechny druhy čajů s výjimkou ovocných čajů s kousky ovoce. Káva a její náhražky (špaldová káva, melta, atp.) - možno přidat lžičku mléka, coca-cola light nebo zero, event. minerálky slazené pouze sladidlem.
  • CO NEMŮŽETE PÍT: ovocné džusy, včetně těch z čerstvého ovoce, alkoholické nápoje všeho druhu (včetně piva a pita), jakékoliv slazené tekutiny, šťávy apod.
  • V případě nutnosti je ke slazení možno použít náhradních sladidel pro diabetiky
  • zvyšte příjem MINERÁLŮ: hodně solit (nebojte se, v průběhu 1. etapy ztrácí organismus ve zvýšené míře nerostné látky a stopové prvky) + pravidelně užívat vhodné doplňky stravy bohaté na minerály (hořčík, draslík, vápník, sodík atd.)
  • zvyšte příjem VITAMÍNŮ: nejlépe vhodným potravinovým doplňkem
  • konzumujte polynenasycené mastné kyseliny (tzv. omega kyseliny) nejlépe ve formě 1-2 lžic kvalitního extra panenského olivového oleje nebo nutričně podobných přípravků, případně prostřednictvím doplňků výživy.
  • Tělesná aktivita: v průběhu 1. etapy redukce můžete pokračovat v té tělesné aktivitě, na kterou jste zvyklí. Naproti tomu nedoporučujeme v průběhu 1. etapy se sportem začínat „od nuly“.

CO MŮŽETE JÍST

  • koření: dochucovat lze dle libosti běžnými druhy koření (ne hořčicí, cibule a česnek velmi omezeně)
  • zelenina: pouze doporučené druhy. Zeleninu můžete konzumovat kdykoliv, můžete ji kombinovat s proteinovými přípravky podle doporučených receptů nebo vlastní chuti a fantazie.

CO NESMÍTE JÍST

  • veškeré druhy skladkostí, cukrovinek atd..
  • veškeré druhy ovoce
  • pečivo
  • přílohy
  • luštěniny
  • některé druhy zeleniny, zejména: mrkev, kedlubna, červená řepa, kukuřice, paprika.
  • tuky: pouze 1x denně maso ze seznamu povolených druhů živočišných a rostlinných bílkovin.
  • nakládané houby či konzervovanou zeleninu (nálevy bývají doslazovány)
  • ořechy

KONZUMUJTE POUZE TO, CO JE DOVOLENO!

Co zde není uvedeno, je automaticky zakázáno!

DŮLEŽITÉ INFORMACE K PROTEINŮM

Proteiny obsažené v našich přípravcích, jak co do druhu, množství a energetické hodnoty, jsou v zásadě nenahraditelné. Nelze je nahrazovat běžnými živočišnými, případně rostlinnými proteiny a rozhodně je nelze zaměnit ani proteinovými přípravky pro sportovce nebo některými jinými, údajně proteinovými přípravky. 

Každý den musíte konzumovat všechna proteinová jídla, i když nemáte hlad! Vynecháváním nebo nahrazováním proteinových přípravků se dostanete z proteinové diety do nízkoenergetické diety a začnete hubnout především na úkor svalové tkáně, místo tkáně tukové. Navíc se velmi rychle dostaví nepříjemný pocit hladu!

Doporučený jídelníček pro 1. fázi proteinové diety on-line

  • Snídaně: 1 zpravidla sladký proteinový přípravek
  • Dopolední svačina: pokud je pozdější snídaně, tak ji lze vynechat nebo doporučujeme zeleninu.
  • Oběd: Pravé jídlo – kvalitní bílkovina ze seznamu s minimálním množstvím tuku + zelenina
  • Odpolední svačina: 1 proteinová tyčinka
  • Večeře: 1 slaný proteinový přípravek

Povolené druhy zeleniny pro 1. fázi proteinové diety on-line. Tuto zeleninu můžete konzumovat v jakémkoliv množství (není-li v závorce uvedeno jinak):

  • Artyčok
  • Baklažán (lilek)
  • Brokolice
  • Celer řapíkatý či jiný
  • Cuketa
  • Čekanka
  • Fazolky zelené
  • Fenykl
  • Houby - žampióny, shiitake, hlíva ústřičná a ostatní druhy jedlých hub
  • Chřest
  • Květák
  • Kapusta (i růžičková)
  • Okurka
  • Polníček
  • Pórek
  • Rajčata (max. 1 ks denně)
  • Rukola
  • Ředkev bílá
  • Ředkvička klasická
  • Řeřicha
  • Salát hlávkový, řapíkatý a všechny další druhy zelených salátů
  • Sójové a další výhonky (obilné klíčky, naklíčené mungo, čočka, vojtěška - „trikolóra“,atp)
  • Špenát
  • Tykev
  • Zelí hlávkové i čínské (kysané jen pokud není doslazované)

Zeleninu jíme buď syrovou, ve formě salátu, dochucenou 1 lžící panenského olivového oleje (olej jen 1 x denně), nebo vařenou v páře či podušenou na vodě, případně osmahnutou na malém množství kvalitního oleje. Pouze výjimečně grilovanou. 

K dochucení lze používat de facto všechny druhy sušeného koření, citrónovou šťávu, sušenou cibuli a česnek. Nevhodné jsou však nejrůznější hotové zálivky (jogurtová, bylinková, barbeccue, apod.), stejně jako hořčice.

NÁŠ TIP: Obohaťte si salát dvěmi vejci uvařenými natvrdo, ze kterých však můžete použít pouze bílky! Mají zasycující efekt, takže ani po salátu nebudete mít hlad!

Povolené druhy živočišných a rostlinných bílkovin pro 1. fázi proteinové diety on-line

Pokud není v závorce uvedeno jinak, platí množství 150g na porci a den.

  • 1 ks vejce (natvrdo nebo nahniličku)
  • Amur (100 g)
  • Candát (100 g)
  • Cejn (100 g)
  • Halibut
  • Jehněčí či skopová kýta (100 g)
  • Kuřecí či kachní játra (100 g)
  • Kuřecí, krůtí nebo králičí maso bez kůže
  • Libová či dietní šunka (100 g)
  • Lín (100 g)
  • Mořský ďas
  • Mořský vlk
  • Okoun (100 g)
  • Olomoucké tvarůžky neboli tvargle
  • Pangas
  • Platýs
  • Pražma
  • Přírodní telecí řízek (dobře propečený) - 100 g
  • Pstruh
  • Štika
  • Tofu (přírodní, s řasou, uzené,…)
  • Tolstolobik (100 g)
  • Treska (100 g)
  • Úhoř (100 g)
  • Žralok

Nejlepší formou úpravy masa je marinování. Lze též osmahnout na pánvi na několika kapkách kvalitního oleje.

Z diety jsou v 1. fázi vyloučeny všechny druhy příliš tučných (či příliš kalorických) druhů masa (losos, tuňák, makrela, kapr, mořské plody, vepřové, hovězí, kachna, atd.).

K dochucení lze používat de facto všechny druhy sušeného koření, citrónovou šťávu, sušenou cibuli a česnek. Nezapomeňte hodně solit.

Ryby máme vždy na mysli čerstvé, nikoli uzené nebo konzervované!

victus banner170x350 doprava zdarma

 

akce banner200x400

Pobočka Hradec Králové

Divišova 882/5,
500 03 Hradec Králové

info@victus.cz

490 510 541

Otevírací doba:

Pouze předchozí objednání,
zpravidla úterý

Pobočka Náchod

Radniční 34,
547 01 Náchod

info@victus.cz

490 510 541

Otevírací doba:

Pouze předchozí objednání,
zpravidla pondělí

Pobočka Olomouc

Kapucínská 16,
772 00 Olomouc

info@victus.cz

490 510 541

Otevírací doba:

Pouze předchozí objednání,
zpravidla čtvrtek

Provozovatelem nutričních center Victus Medical
je společnost LAVIBELL, s.r.o. se sídlem Domažlická 
1053/15, Praha 3, 130 00 IČ: 25950819

 

 

 

Podporujeme platby: gopay-platby

Copyright Victus medical, webdesign by easysoftware.cz & easyproject.cz | Mapa stránek [XML]