+420 490 510 541 (9:00–17:00 hod.) info@victus.cz

Česká korunaCZK EuroEUR

1. fáze proteinové diety on-line

Základní charakteristika

Striktně dodržujte proteinovou dietu: 3 proteinová jídla + 1 vlastní jídlo!

Pokud chcete efektivně a zdravě zhubnout, dodržujte pravidla naší proteinové diety! Individuální úpravy, "vylepšení", dobré rady kamarádů (dokonce i těch, kteří snad někdy drželi proteinovou dietu), které jsou v rozporu s níže uvedenými doporučeními, povedou pouze k tomu, že utratíte hodně peněz a nezhubnete! Je možné, že narazíte na něco, čemu nebudete rozumět nebo se budete potřebovat poradit – kontaktujte nás!

Důležité – jezte pravidelně!

  • Pamatujte si, že Vaše tělo miluje pravidelný režim. Když pravidelně jíte a nenecháváte své tělo hladovět (což nemusíte pociťovat jako hlad), tak tělo zpravidla nemá důvod uchovávat si větší množství zásob.
  • Co to znamená pravidelně jíst? Není tak důležitá hodina, ale odstup mezi jednotlivými jídly. Tento odstup by měl být přibližně 3–4 hodiny. Snídaně je vhodná přibližně do 1 hodiny po tom, co vstanete. Poslední jídlo si pak dejte přibližně 2–3 hodiny před spaním.
  • Soustřeďte se na to a dodržujte to! Argumenty jako “nemám čas” apod. jsou jen výmluvy!

Průběh první fáze proteinové diety on-line

Konzumujete 3 naše proteinové přípravky a 1 vlastní jídlo.

Pokud Vám to umožní režim, pokuste se konzumovat vlastní jídlo jako oběd. Důvodem je především tvorba dlouhodobého stravovacího návyku, kdy večeře by měla být lehčí nežli oběd, a proto není žádoucí si večer “vyvářet”. Nicméně se nejedná o zásadní problém a vlastní jídlo je možné si uvařit i večer.

Charakteristika vlastního jídla: zpravidla se jedná o lehké nízkotučné maso v kombinaci se zeleninou. Jako zdroj bílkovin není nutné používat pouze maso. Doporučené druhy mas a bílkovin včetně množství najdete na konci tohoto dokumentu.

Co můžete jíst a pít?

  • vodu
  • nesycené minerálky
  • kávu 
  • různé druhy zeleného a černého čaje
  • kvalitní koření
  • doporučenou zeleninu

Doporučená zelenina

  • Artyčok
  • Baklažán (lilek)
  • Brokolice
  • Celer řapíkatý či jiný
  • Cuketa
  • Čekanka
  • Fazolky zelené
  • Fenykl
  • Houby – žampióny, shiitake, hlíva ústřičná a ostatní druhy jedlých hub
  • Chřest
  • Květák
  • Kapusta (i růžičková)
  • Okurka
  • Polníček
  • Pórek
  • Rajčata (max. 1 ks denně)
  • Rukola
  • Ředkev bílá
  • Ředkvička klasická
  • Řeřicha
  • Salát hlávkový, řapíkatý a všechny další druhy zelených salátů
  • Sójové a další výhonky (obilné klíčky, naklíčené mungo, čočka, vojtěška – „trikolóra“, atp.)
  • Špenát
  • Tykev
  • Zelí hlávkové i čínské (kysané jen pokud není doslazované)

Povolené bílkoviny pro 1. fázi diety on-lite

Pokud není v závorce uvedeno jinak, platí množství 150 g na porci a den.

  • 1 ks vejce (natvrdo nebo nahniličku)
  • Amur (100 g)
  • Candát (100 g)
  • Cejn (100 g)
  • Halibut
  • Jehněčí či skopová kýta (100 g)
  • Kuřecí či kachní játra (100 g)
  • Kuřecí, krůtí nebo králičí maso bez kůže
  • Libová či dietní šunka (100 g)
  • Lín (100 g)
  • Mořský ďas
  • Mořský vlk
  • Okoun (100 g)
  • Olomoucké tvarůžky neboli tvargle
  • Pangas
  • Platýs
  • Pražma
  • Přírodní telecí řízek (dobře propečený) – 100 g
  • Pstruh (200 g)
  • Tofu (přírodní, s řasou, uzené…)
  • Tolstolobik (200 g)
  • Treska (200 g)
  • Úhoř (100 g)
  • Žralok

Zelenina v 1. fázi on-line diety

Všechny druhy zeleniny jsou zdravé, ale ne všechny jsou vhodné do proteinové diety. Povolenou zeleninu můžete konzumovat prakticky kdykoliv a v libovolném množství.

  • Zeleninu jíme buď syrovou, ve formě salátu dochuceného1 lžící panenského olivového oleje (olej jen 1 x denně), vařenou v páře či podušenou na vodě. Případně je možno i osmahnutou na malém množství kvalitního oleje. Pouze výjimečně grilovanou. 
  • K dochucení lze používat de facto všechny druhy sušeného koření, citrónovou šťávu, sušenou cibuli a česnek. Nevhodné jsou však nejrůznější hotové zálivky (jogurtová, bylinková, barbeccue, apod.).

Co nesmíte?

  • veškeré druhy sladkostí a cukrovinek
  • veškeré druhy ovoce
  • ovocné džusy
  • alkoholické nápoje
  • slezené nápoje
  • pečivo
  • přílohy
  • luštěniny
  • některé druhy zeleniny, zejména: mrkev, kedlubna, červená řepa, kukuřice, paprika
  • tuky pouze 1x denně maso ze seznamu povolených druhů živočišných a rostlinných bílkovin
  • nakládané houby či konzervovanou zeleninu (nálevy bývají doslazovány)
  • ořechy

Náš tip

Obohaťte si salát o dvě vejce uvařená natvrdo, ze kterých však můžete použít pouze bílky! Mají zasycující efekt, takže ani po salátu nebudete mít hlad!

Přihlášení

Zapomenuté heslo?

Jsem tu poprvé a chci se registrovat.