+420 490 510 541 (9:00–17:00 hod.) info@victus.cz

Česká korunaCZK EuroEUR

3. fáze proteinové diety on-line

​Základní charakteristika

Základní charakteristika: 1 proteinové jídlo + 3 vlastní jídla

Vracíme se zpět. Mottem poslední fáze proteinové diety on-line je "návrat k pestrosti". Cílem 3. fáze proteinové diety je návrat k normálnímu stravování, které je založené na vyvážené, pestré a pravidelné stravě.

Níže uvádíme pouze změny proti 2. fázi proteinové diety on-line.

​Průběh 3. fáze proteinové diety on-line

Nejdříve se společně ujistíme, že jste se naučili, jaké jsou hlavní zásady zdravé výživy.

  • Pravidelná strava: Stravujete se pravidelně, 4 - 5 x denně s odstupy 3 - 4 hodiny mezi jídly.
  • Vyvážená strava: Nepřikládáte zvýšenou pozornost žádnému jidlu, ale uvědomujete si, že důležité je každé. Večeře by měla být lehčí než-li oběd, energeticky vydatnější jídla konzumujeme spíše ráno.
  • Pestrá strava: Základem každého jídelníčku je dostatečně pestrá strava. Kdo jí pestře a nezaměřuje se jednostranně, jí zpravidla zdravě.
  • Pitný režim: Pijete jako jíte, tedy pravidelně a dostatečně 1,5 - 2 litry tekutin denně.

Co můžete jíst a pít?

  • Tekutiny: Můžete pít všechny druhy čajů, přidejte ovocné nápoje, nejlépe čerstvé ovocné šťávy (fresh) nebo 100% juice z koncentrátu. Rozhodně nepijte doslazované nápoje všeho druhu, což nedoporučujeme vlastně ani po ukončení diety. Z alkoholických nápojů lze doporučit 2 dcl kvalitního vína (červeného nebo bílého), maximálně však 2 x týdně.
  • Přílohy omezeně, ale nutně: K polednímu a zatím ještě méně k večernímu jídlu začněte přidávat malou přílohu tak, aby měla max. 30 % obsahu talíře (večer 10 - 20 %). Použít můžete např. 2 ks vařených brambor nebo kopeček rýže či luštěnin, 2 krajíčky tmavého chleba (ne těstoviny a knedlíky).
  • Zelenina: Můžete jíst všechny druhy zeleniny. Ačkoliv nemusíte mít na zeleninu docela chuť (po prvních dvou fázích), nevynechávejte ji, je to důležitá a prospěšná součást výživy.
  • Ovoce: Konzumujte ovoce v omezené míře, v průběhu celého dne ideálně jako dopolední svačinu, po večeři už pokud možno ne.
  • Tuky: Zatím používejte pouze kvalitní oleje v menším množství pod maso nebo jako zálivku do salátu. 

S oblibou říkáváme, že v této fázi diety již můžete jíst, co chcete, když budete dostatečně dbát na dodržování výše zmíněných pravidel. Tak jednoduché to přece jenom není. Vaše tělo ještě není schopno zpracovat běžné množství sacharidů, proto i v této fázi diety platí důležitá pravidla, které je třeba dodržovat! V této fázi byste již neměli mít pocit, že držíte dietu nebo se musíte nějak dramaticky omezovat.

Náš tip

Doporučený jídelníček pro 3. fázi proteinové diety on-line

  • Snídaně: Jogurt s ovocem nebo jeden kus tmavého pečiva, kvalitní šunka, nízkotučný sýr, zelenina...
  • Dopolední svačina: 1 ks ovoce nebo 1 sklenici „fresh“ ovocného džusu nebo 1 nízkotučný jogurt.
  • Oběd: Pravé jídlo - kvalitní bílkovina s minimálním množstvím tuku + povolená příloha (NE knedlíky či těstoviny), zelenina.
  • Odpolední svačina: 1 proteinová tyčinka.
  • Večeře: Pravé jídlo - kvalitní bílkovina s minimálním množstvím tuku + zeleninový salát , malá příloha (kousek pečiva).

Přihlášení

Zapomenuté heslo?

Jsem tu poprvé a chci se registrovat.